diumenge, 17 de febrer del 2008

Vull veure...

Vull acabar aquesta setmana dedicada als llocs per visitar parlant d'aquells llocs on no hi he estat però que m'agradaria molt de veure alguna vegada.


Vull visitar Grècia; fer un creuer per les seves illes i un recorregut pels seus costums. Sempre he estat un gran apassionat de la cultura clàssica i, més concretament, de la grega. Quan tingui alguns calés estalviats no descarto d'anar a Atenes. De tota manera, em faria pena de ser a Grècia i no passar per aquells racons que tant m'han impressionat sempre, com Olímpia, Knossos, Micenes i Epidaure (segur que me'n deixo algun, però ara no en recordo més...)


El Regne Unit també em crida l'atenció. No hi he estat mai i estic convençut que no em decebrà si el visito alguna vegada. Londres, sobretot, el vull veure, perquè vull conèixer aquells costums tan diferents als nostres i vull veure també aquell color tan característic dels carrers londinencs.


A França hi he estat, però només en territori patriòtic: Perpinyà. Em va agradar però no em va entusiasmar precisament. Vull anar a París, a Tolouse, a Marsella, a Montpeller i, en aquests darrers dies m'ha agafat la dèria de voler visitar Avinyó, per veure el Palau Papal...


Algun cop m'agradaria veure també algun estat típic nord-americà, amb aquelles carreteres infinites sense res al voltant, i alguna ciutat també típica, amb aquelles cases idèntiques que són normalment l'escenari d'una pel·lícula de terror o d'una sèrie nord-americana. Nova York, tot i fer-me molta por, és un d'aquells llocs que també he de vistar alguna vegada.


Rússia i, més concretament, Moscou em criden. Des de petit tinc gravada a la ment aquella magnífica Catedral de Sant Basili. La vaig veure per primer cop en un trencaclosques que va fer el meu pare d'aquells en 3D. I, posteriorment, la vaig tornar a veure a la pel·lícula de dibuixos animats Anastasia, que, per cert, us recomano a tots.


Segurament em deixo algun lloc, però de moment la llista la deixo aquí. Si algun cop visito alguna d'aquestes ciutats o d'aquests països, us ho faré saber. Mentrestant, m'he de conformar amb el que he vist.

4 comentaris:

Viure el món ha dit...

Una ciutat que també has de visitar és Berlín, hi vaig estar deu fer uns... cinc anys, potser, i el que més em va impactar, a part dels monuments, els museus i tal, és la diferència que encara hi havia entre l'Alemanya oriental i l'occidental. Jo era en un hotel de la part oriental, i els carrers eren desèrtics, no hi havia botigues, era bestial, ni tan sols hi havia gent pel carrer. A més, allà tot és a lo grande, els carrers normals d'allà són com les grans avingudes d'aquí!!! Evidentment, si visites Berlín no et pots deixar ni el mur, ni el check-point-Charlie, ni la porta de Brandemburg, està clar!

Petons!

-Alima-

Quatre pedres ha dit...

Oh, sí. Alemyanya també hauria d'estar a la meva llista de llocs per visitar més endavant! No conec molta cosa de Berlín (ni d'Alemanya en general) i segur que fent-t'hi un viatge seria una bona manera de conèixer els seus costums i tot.

Anònim ha dit...

yo voy a berlín en abril! espero q vaya bien porq no voy con muxas ganas :S pero ha sido por mayoría...
en verano no descarto ir a londres de nuevo o a eeuu, se está barajando esa posibilidad.
parís precioso, he estado y algun dia repetiré. y londres como ya t he dixo, he estado, y sabes lo q m gusta...

Quatre pedres ha dit...

Jolín! Eres la persona más viajera de este blog! Espero que te lo pases muy bien en Berlín! Ojalá pueda ver yo todas esas ciudades!

Un abrazo!