dissabte, 9 de febrer del 2008

Joc de paraules

La llengua és una eina que ens permet comunicar-nos.


És molt interessant (des del punt de vista filològic) de veure la quantitat de paraules que s'empren per designar una mateixa cosa. Tot seguit veurem que hi ha moltes maneres de designar un gai, un marieta o senzillament un marica.


El català, com d'altres llengües, no ens decep en aquest aspecte. És cert, però, que el català pren moltes paraules del castellà i les adapta, però igualment la llista de paraules catalanes que es refereixen a un homosexual és llarga i fa de la nostra llengua un bon instrument lèxic:


Actiu
Ambigu
Ambient ("bar d'ambient")
Bardaix (passiu)
Bisexual
Bollera
Boja, bojassa, folla, loca
Bujarró (actiu)
Culer
Dat pel cul
Doneta
Drag Queen
Efeminat
Gai
Homosexual
Lesbiana
Marica, maricó, maricona, mariconàs, mariconassa, mariconet
Marieta
Monya, monyes
Papallona
Passiu
Que hi entén
Reinona
Sodomita
Tortillera, truitera
Txapero


El castellà també ens deixa perles com aquestes:


Amanerado
Marica
Maricón
Mariquita
Maricotas
Floripondio
Mariposón
Loca
Gay
Invertido
Sarasa

Ai... El lèxic...


En fi, m'acomiado. Rebeu de mi una abraçada ben monya!


A reveure.



4 comentaris:

Viure el món ha dit...

Umfffff... aquestes maquinotes cibernètiques... ja havia comentat aquest article i resulta que no apareix... umffffff

Bé, a veure si recordo el que havia dit... ahà, sí, que no m'ha agradat gaire. Per què? Bé... considero que la gent ja coneix i utilitza massa mots despectius per referir-se als homosexuals com perquè nosaltres mateixos n'hi oferim de nous i de més malsonants. Sé que això és el que hi ha, precisament l'altre dia vaig passar per davant d'una botiga "gai", i a l'aparador hi havia una samarreta on hi deia: INVERTIDO. I jo pensant "mmm, caram... vaja".

La veritat, a mi que em diguin pel meu nom, i si s'han de referir a la meva sexualitat, doncs homosexual o lesbiana, res de bollera ni tortillera, que a mi la cuina no em tira.

Ciao!

-Alima-

Quatre pedres ha dit...

La intenció d'aquest article no era pas insultant. Només volia esmentar les milers de maneres (despectives) que empren algunes persones per designar-nos. Evidentment que jo mai no faria servir cap d'aquestes paraules amb to d'insult.

Et demano disculpes primerament, perquè és possible que aquest no hagi estat un article gaire bonic. El que passa és que (potser equivocadament) he volgut continuar el to reinvindicatiu dels articles anteriors publicats al llarg d'aquesta setmana, i fer un toc d'atenció a aquells que encara avui dia fan servir aquestes paraules amb l'objectiu de desqualificar.

De tota manera, et torno a demanar que em perdonis.

Una abraçada.

Viure el món ha dit...

Si homeee!!! No t'has de disculpar passs!!! De tota manera, per si et quedes més tranquil, estàs perdonat de totes totes. Ja m'imagino que no volies fer un article insultant, potser vaig ser massa seca en el comentari. D'alguna manera volia dir que de vegades som nosaltres mateixos, que volem que se'ns tracti amb igualtat i respecte, els que resulta que muntem:
-Un bar gai
-Un restaurant gai
-Un hotel gai
-Una botiga de roba gai (que a sobre ven sammarretes on hi diu "Invertido" o "Desviado").
Està bé reclamar igualtat i respecte, jo sóc la primera que ho fa, però muntant paradetes alternatives a les genèriques (que no considero que siguin només per a heteros), no fomentem gaire l'esperit igualitari.

Petons!!

-Alima-

Quatre pedres ha dit...

Això que dius de bars gais, restaurants gais i hotels gais és molt cert i, personalment, em posa la pell de gallina.

Al carrer Avinyó de Barcelona hi ha un hotel només per a gais. Quan passava l'altre dia per aquell carrer vaig pensar: De debò algú que fos gai voldria venir aquí?

No obstant això, sí que trobo normal que facin una discoteca per a homosexuals (i per a tots en general), perquè (jo que hi he estat) puc dic que la gent no s'enriu de ningú que i tothom va amb molt de respecte.

En fi...

Gràcies!