diumenge, 10 de febrer del 2008

Va de cultura

Acabarem la setmana parlant de cultura; de pel·lícules, de cançons i de llibres de temàtica homosexual.


Les persones tendim a identificar-nos amb tot allò que ens envolta... Quan mirem una pel·lícula i es mor el protagonista, plorem perquè veiem aquella persona com algú que és important a la nostra vida. Quan llegim una història on els dos protagonistes estan enamorats i de sobte algú els separa i han de lluitar per estar junts, ens angoixem perquè aquells enamorats podríem ser també nosaltres. I quan escoltem una cançó que parla d'una soledat que ens fa de companyia tota la vida, també sofrim perquè la soledat sempre hi és present i ningú la vol al costat.


Proposaré algunes pel·lícules de temàtica homosexual que han de ser en qualsevol videoteca de cinèfil:


Brokeback Mountain
La mala educación

Philadelphia

Monster

Mi vida en rosa


Alguns dels llibres més destacats són:


Carol, de Patricia Highsmith
Maurice, de E. M. Forster
Orlando, de Virginia Woolf
Teleny, d'Oscar Wilde
La mort a Venècia, de Thomas Mann


Hi ha moltes cançons que s'han convertit en himnes de reivindicació gai:


A quién le importa, d'Alaska i Dinarama
I will survive, de Gloria Gaynor
YMCA, de Village People
Mujer contra mujer, de Mecano
Go west, de Pet Shop Boys
Todos me miran, de Gloria Trevi
Believe, de Cher
Aire, de Predo Marín


I aquí s'acaba la setmana. Aneu al cinema, llegiu i canteu.


Molta felicitat.





4 comentaris:

Viure el món ha dit...

Holaaa!!!

Que pesada que sóc, jajajajajaja. Bé, avui m'ha agradat molt l'article XDDD Gràcies per la informació sobre pel·lícules i llibres, ho tindré en compte per quan vulgui identificar-me relativament profundament amb la protagonista del llibre que llegeixi XDDD. Tinc l'Orlando per casa, però atesa la mala propaganda que n'ha fet el meu entorn... potser que n'esculli un altre. Qui sap, si trobo Carol... De les pel·lis que has anomenat només he vist Brokeback, ja em deixaràs La mala educación!!! (Venia amb tu quan la vas comprar o sigui que ara no et podràs fer el boig XDDDD)

Ai senyor, ja saps que quan escolto YMCA em descontrolo no sé perquè, i amb la resta no em quedo curta, se me desborda el orgullo XDDDDDD.

Molts petons!

-Alima-

Viure el món ha dit...

Apunt extra: per mi, la millor, Mujer contra mujer (no per ballar sinó només per escoltar-la). La pitjor, Aire (no sé, el Pedro Marín aquesta no em fa el pes XDDD).

PD: no sé si aniré al cine... potser sí. Sí, em tocarà llegir, però malauradament no serà cap d'aquests llibres... Jo sempre canto, no sé escoltar una cançó que conec i no cantar-la.

Petons.

-Alima-

Quatre pedres ha dit...

Et passaré La mala educación. Has de saber que és una de les meves pel·lícules preferides, o sigui tinc ganes de conèixer la teva opinió després de mirar-la.

Ballar és sa, perquè t'alliberes. Llegir és bo, perquè entres en un món que de vegades no s'assembla al propi (i això és una sort molt sovint!), i cantar... Cantar és genial, perquè t'identifiques amb el que cantes i quan s'acaba la cançó, tot s'ha acabat.


Petons!

Viure el món ha dit...

Escolta, entre els dos comentaris meus n'hi havia un deu teu... mmmm... no? És que ara el segon no té cap mena de sentit XDDDDD

-Alima-