dilluns, 11 de febrer del 2008

Les ales del fènix

Barcelona és neta, és guapa, és respectuosa, és ordenada, és desordenada, és modernista, és contemporània, és valenta, és segura, és culta i moltes coses més. Barcelona és un lloc al món per perdre-s'hi i poder contemplar-ho tot amb tranquil·litat.


Acostumo a moure'm pel centre de la ciutat perquè és allà on hi ha la meva universitat i on m'agrada més passejar. Si hagués de triar un espai de Barcelona per quedar-m'hi per sempre, triaria el Passeig de Gràcia. Quan hi passo acostumo a mirar els edificis i m'agrada adonar-me que gairebé no hi ha balcons que en sobresurten. Em crida sempre l'atenció aquella estàtua on hi ha un noi i un fènix amb les ales enormes. Quan camino per l'Eixample i començo a distingir aquella estàtua, sempre penso que ja estic a prop del Passeig de Gràcia. I la Casa Batlló m'encanta. Trobo que és l'edifici més bonic de Barcelona i el que més m'impressiona sempre que el miro.




A Barcelona generalment fa bon dia i el colors dels carrers gairebé sempre són molt clars. No sé si us passa que quan camineu per Barcelona us adoneu que cada carrer té una llum diferent. De vegades penso si seria capaç d'endevinar on sóc segons el color de la llum. El carrer Balmes, per exemple, és fosc i una mica sinistre, però en canvi al Portal de l'Àngel sempre hi toca el sol. La Plaça del Rei té un color marronós que la fa encara més medieval. I la Plaça Felip Neri té una mena de color groc que a mi personalment em relaxa.





Per a mi Barcelona és més que una ciutat. Per a mi és l'escenari d'un seguit de successos que han marcat la història de cada un de nosaltres. Sembla mentida que aquells carrers per on passem per passejar i per prendre una xocolata desfeta siguin els mateixos per on van passar grans personatges que avui dia formen part de la història de la nostra literatura, de la pintura, de l'arquitectura i de tota la nostra tradició en general.



7 comentaris:

Viure el món ha dit...

Saps de què m'he adonat aquest matí?? Doncs anava pel carrer Diputació a quarts de nou, i en un moment donat he mirat el cel i he vist aquesta escultura, allà, a la llunyania, però ben nítida, amb les columnes i la cúpula sobre la qual està col·locada! Que fort, no m'hi havia fixat mai. Resulta que faig el mateix trajecte pel carrer Diputació des de fa 3 anys, i no m'havia aturat mai a mirar aquesta escultura...

-Alima-

Quatre pedres ha dit...

Ostres, m'agrada que el meu blog et serveixi per a alguna cosa, encara que sigui només per això.

Barcelona és realment guapa i tots els seus racons amaguen més bellesa de la que veiem a simple vista.

Un petó.

Viure el món ha dit...

Sí, Barcelona és una ciutat molt bonica, i els que hi vivim no ho apreciem, no la valorem prou. De tant en tant ens haurien d'organitzar rutes turístiques als veïns, que al final els turistes coneixeran la ciutat millor que nosaltres.

-Alima-

Anònim ha dit...

HOla!!! Torno, torno, ja sóc aquí... XDDD

(8) Barcelona és poderosa, Barcelona té molt poder!! (8)

No és que hagi viatjat moltíssim, però, de tots els llocs on he estat, Barcelona és la ciutat més maca, més cosmopolita, més encisadora i més, més, més... del món sencer.

- Amneris -

Quatre pedres ha dit...

Alima, tinc una amiga que també viu a Barcelona i que diu el mateix que tu. Diu que li agradaria pujar un dia a un Bus Turístic per veure la ciutat des d'una altra perspectiva. Deu ser molt bonic!!


Amneris, Barcelona té molt de poder. Oh i tant! A mi em passa igual que a tu: Barcelona és la ciutat més de tot que he vist mai. No n'he visitat gaires, però supera totes les altres de molt llarg!!

Puri ha dit...

Bueno jo penso que Barcelona pot ser moltes coses ... però neta? M´ha cridat l´atenció perquè la nostra societat no està molt concienciada en aquest aspecte , la veritat es que seria molt més bonica si estigues tot ben net ( la quantitat de diners que s´utilitza per rentar els "chicles" del carrer).
Per altre banda , considero que és una de les ciutats amb més arquitectura i història d´ Europa però hi falten més museus si ho comparem amb Madrid.
Un dels lloc que més m´han agradat i que mai havia vist ha sigut el Tibidabo. Tinc 20 anys i mai no hi havia anat !!!! Es una vista meravellosa la de tota la ciutat.

-Puri-

Quatre pedres ha dit...

Bé... potser hi ha zones de Barcelona on la netedat brilla una mica per la seva absència... Però sincerament trobo que en general Barcelona està força neta.

Tens raó, Puri, quan dius que la vista de la ciutat des de la muntanya del Tibidabo és magnífica. Sempre em ve al cap la vista que es veu de Barcelona, pujat a l'atracció de la Catifa de l'Aladí del Parc d'Atraccions.

Un petó.