dimarts, 29 de gener del 2008

El millor petó de la història

Amelie és una noia que ajuda els que l’envolten sense tenir en compte que la primera persona que hauria d’ajudar és ella mateixa. És una noia tímida. De petita no es feia mai amb nens de la seva edat, perquè el seu pare tenia por que la seva filla prengués mal.


Quan és gran, s’adona que l’única raó de la seva existència és ajudar les persones que realment ho necessiten: els enamorats que no ho estan; els enamorats que van perdre el seu amor i que finalment tornarà; els que volen mirar sense poder veure-hi; els que se senten sols; els que perden un objecte molt valuós i volen recuperar-lo... A tots.


Amelie és una pel·lícula carregada de força i de sentiment. La música t’acompanya i alhora tu com a espectador l’acompanyes a ella. Sempre que l’acabo de mirar em sento bé amb mi mateix. Tinc la impressió que la vida és més bonica del que pensava. I tot gràcies a l’Amelie.


Hi ha persones que odien aquest personatge. El troben desesperant. I no ho entenc...


La pel·lícula ens deixa moltes escenes inoblidables. La millor: l’escena del petó. Per mi, és el millor petó de la història del cinema. Un petó al costat del llavi, un altre al coll i finalment un a l’ull... I aquelles mirades que ho diuen tot... I aquella mirada del gat quan s’acaben de fer els petons. Els mira com si no entengués res... Però... qui entén un petó?



5 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola!! A mi aquesta peli també em va agradar quan la vaig veure.
Home, tot s'ha de dir: l'Amelie és una mica friki, però, en els temps que corren, qui no ho és?
La veritat és que, més que un simple petó, aquesta escena és com un ritual.
Un cop, fa molt temps, vaig llegir a no sé on un article sobre la significació dels petons. No recordo quasi res més, però sé que deia que quan li fas un petó al coll a la persona que estimes li estàs dient sense paraules que no pots viure sense ell/a.
I aquests petons "en la comisura de los labios", aix... aquests petons...
Wenu, molt bona l'actualització (com sempre!!)

- Amneris -

Quatre pedres ha dit...

No tenia ni idea que fer un petó al coll volia dir que no pots viure sense aquella persona. Jo n'he fet, i, amb el que jo puc dir, és cert.
Gràcies pel teu comentari.

Viure el món ha dit...

És bonic això que es diu, que segons on et facin o facis el petó vol dir una cosa diferent... però qui ho diu en realitat? A mi l'experiència m'ha demostrat que no l'encerten gaire els que diuen això :s Bé, és igual, el cas és que a mi el que m'ha semblat és que el gat s'adormia davant de tanta parsimònia! Jajajajaja.
Un petó (on tu vulguis)!!!

-Alima-

Quatre pedres ha dit...

Em fa molta gràcia com se'ls mira el gat. Sembla que s'adormi, és cert!
La imatge del gat trobo que és com una manera de tallar el moment de lentitud i romanticisme i perquè els espectadors riguin una mica. Oi?

Viure el món ha dit...

Jeje, potser si, jo és que fa molt que la vaig veure, aquesta peli, i ja no recordava ni els petons ni el gat jajaja.

-Alima-